Hubungan Kebiasaan Belajar Dengan Prestasi Belajar Siswa Sekolah Menengah Atas (SMA) Pertiwi 1 Padang
Riska Andriani(1*),
(1) Universitas Indraprasta PGRI
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aunurrahman, D., & Pd, M. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Alfabeta.
Ayodele, C. S., & Adebiyi, D. R. (2013). Study habits as influence of academic performance of university undergraduates in Nigeria. Research Journal in Organizational Psychology & Educational Studies, 2(3), 72–75.
Feng, H.-Y., Fan, J.-J., & Yang, H.-Z. (2013). The relationship of learning motivation and achievement in EFL: Gender as an intermediated variable. Educational Research International, 2(2), 50–58.
Gie, T. L. (1995). Cara Belajar yang Efisien: Sebuah Buku Pegangan Untuk Mahasiswa Indonesia (jilid II). Yogyakarta: Liberty.
Santoso, S. (2010). Statistik parametrik. Elex Media Komputindo.
Santrock, J. W. (2009). Psiokologi Pendidikan (Educational Psychology) edisi 3 buku 1 Penerjemah: Diana Angelica. Jakarta: Salemba Humanika.
Suryabrata, S. (1987). Pengembangan tes hasil belajar. Jakarta: Rajawali.
Wahyuningsih, I. R. (2011). Hubungan Antara Kebiasaan Belajar Dengan Prestasi Belajar Mahasiswa Semester Iv Program Studi Div Kebidanan UNS. Gaster| Jurnal Ilmu Kesehatan, 8(2), 765–771.
DOI: https://doi.org/10.26539/teraputik.21164
Article Metrics
Abstract Views : 148 | PDF Views : 837Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Riska Andriani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Pusat Kajian Penelitian dan Pengembangan Bimbingan dan Konseling Department of Guidance and Counseling Universitas Indraprasta PGRI Address: Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. | |
TERAPUTIK: Jurnal Bimbingan dan Konseling is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. |